PFA

Dec 8, 2020 Infiintari firme

PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ

Informatii rapide:

  • PFA este o forma de organizare a unei persoane fizice care desfasoara activitati economice. Atentie: NU este persoana juridica;
  • ca persoana fizica autorizata (PFA) poti desfasura maxim 5 obiecte de activitate (cinci coduri CAEN) insa este de stiut ca pentru unele tipuri de activitati trebuie sa dovedesti ca ai pregatire in domeniul respectiv (spre exemplu: instalatii electrice, coafura, etc.);
  • poti avea maxim 3 salariati;
  • poti sa-ti tii singur evidenta incasarilor si cheltuielilor si nu e neaparat necesar sa apelezi la un contabil. Totusi, in cazul in care volumul activitatii creste, e recomandabil sa apelezi la serviciile unei firmei specializate sau la un economist;
  • te poti folosi oricand de banii incasati, fara documente justificative. Banii PFA-ului sunt banii tai, spre deosebire de cazul SRL-ului unde banii pot fi scosi din firma doar sub forma de cheltuieli sau prin acordarea de dividende;
  • vei avea de platit 10% impozit pe venit (de fapt este un impozit pe profit pentru ca reprezinta diferenta dintre veniturile si cheltuielile PFA-ului);
  • daca suma veniturilor anuale depașește suma a 12 salarii minime nete pe economie, atunci vei plati in plus contributii pentru asigurari sociale (CAS) la nivelul salariului minim pe eccoomie si contribuții pentru asigurările sociale de sănătate (CASS). 
  • este la infiintare neplatitor de TVA, dar poate deveni platitor – la cerere sau daca depaseste pragul de 300.000 lei venituri anuale

Acte necesare:

  • actul de identitate al reprezentantului;
  • dovada proprietatii sau dreptului de folosinta – actul de proprietate al spatiului in care va fi declarat sediul social (in copie) sau alt document care sa ateste existenta spatiului in care va fi declarat sediul social (ex: adeverinta de rol de la primarie);
  • acte de studiu – (adeverinta de la scoala, diploma de bacalaureat sau licenta). In unele situatii este necesar si document care sa ateste pregatirea profesionala in domeniul in care urmeaza sa-si desfasoare activitatea persoana respectiva

Costuri:

  • 500 LEI –  suma care reprezinta onorariul pentru consultanta, redactarea tuturor documentelor, intocmirea dosarului complet  si reprezentare la Registrul Comertului.

Durata:

  • Din momentul in care depunem intreaga documentatie la Registrul Comertului, iti predam actele firmei in termen de 5 zile lucratoare.

De ce sa colaborezi cu noi?

  • vom gasi impreuna cele mai bune solutii pentru firma ta: cea mai potrivita forma de organizare, tipul de impozit pe care sa-l platesti, daca sa fie platitoare sau nu de TVA, care este cea mai avantajoasa varianta pentru sediul social, etc.
  • nu stai la cozi cautand formulare sau asteptand consultanti care sa te indrume in legatura cu modalitatea in care trebuie completate documentele;
  • ne ocupam de intreaga documentatie si intregul parcurs al dosarului, de la intocmirea documentelor, reprezentarea la Registrul Comertului si ridicarea actelor;
  • oferim consultanta juridica, la cerere, si dupa inceperea activitatii, va putem pune in legatura cu cei mai buni economisti si consultanti fiscali pentru ca tu sa te concentrezi doar asupra SUCCESULUI!